Laatste nieuwe blog posts

Podiumtechnieken

Richtingen?

“Het CDO is fantastisch. Iedereen kent iedereen. De leraren komen uit de praktijk, waardoor we veel dingen leren waar we ook iets aan hebben. Het is zo crazy: iemand komt met een idee van wat ze op podium willen zien en wij werken dat compleet uit: licht en geluid! En we kunnen het nog bedienen ook! De combinatie van leren en werken maakt dat ik dit aan iedereen zou aanbevelen.”
leerling podiumtechnieken

Invulling per week?

  • 6u PAV = algemene vakken in
  • projectvorm + 2u Engels.
  • + 7u BGV = beroepsgerichte
  • vorming = 1 van de richtingen van
  • podiumtechnieken.
  • Min. 13u traject.

Doel?

  • Behalen certificaat BGV.
  • Getuigschrift 2de graad.
  • Studiegetuigschrift 3de graad.
  • Volwaardig diploma BSO secundair onderwijs.

Hoe?

  • Eigen tempo.
  • Deskundige en individuele
    begeleiding.
  • Aangepaste lessenroosters.
  • Individueel aangepast traject.
  • Individuele handelingsplannen bij geattesteerde leerstoornissen.
  • Kleine klasjes in BGV.
  • Modulaire opleiding, waardoor het behalen van een certificaat op elk moment mogelijk is en de overstap naar het volgende zonder haperen kan gebeuren.

Traject?

  • Een persoonlijk en individueel
    aangepast traject voor jongeren die nog niet klaar zijn onmiddellijk in de arbeidsmarkt in te stappen.
    = trajectbegeleiding
  • Tewerkstelling, aangepast aan het individu.  
    = tewerkstellingsbegeleiding

Waarom podium-technieken?

  • De leerlingen worden vanaf het
    eerste moment met de realiteit
    geconfronteerd.
  • Alles begint met een idee rond licht, geluid en videotechnieken op een podium. De leerlingen zorgen voor een correcte verwerking.
  • We werken samen met diverse culturele centra en met het bedrijfsleven.
  • We garanderen deskundige
    leerkrachten, die weten waarmee ze bezig zijn en die de leerlingen professioneel begeleiden. Niemand wordt aan z’n lot overgelaten.
  • We werken in kleine groepjes zodat de leraar heel individueel kan
    inspringen, daar waar nodig.